Profesyonel Yaklaşım

Sadelik değer ve fırsat yaratır.
Global iş ortağınız
THE, işini seven ve bunu yaparken de eğlenebilen tutkulu insanlardan oluşan yaratıcı bir kolektiftir. Normlara meydan okuyan, sınırları zorlayan ve sizi konfor alanınızdan imkansızların mümkün olduğu bir yere götürecek bağımsız düşünürlerden oluşan bir ekip. Sizin Hedefleriniz Bizim Hedeflerimizdir. Nicelikten çok kaliteye gidiyoruz ve kaliteli sonuçlar yalnızca en iyi insanlar tarafından sunuluyor. Hedefiniz için çalışalım ve sonra onu aşalım. Ağır yükleri kaldıracağız ve markanızı olması gereken yere getireceğiz.

THE Kimdir, Nasıl Çalışır, Süreçleri Nasıl Yönetir?
THE, 360 derece reklam ajansıdır. Geometrik tanımdan kasıt, THE’nın yuvarlak bir ofise sahip olması değil elbette. Pazarlamaya 360 derecelik bakış açısından bahsediyoruz. Televizyon reklamı yapılacaksa, bunun ilanları ne olmalı, gerilla mecralar nasıl kullanılmalı, radyolarda kullanılacak dil ne şekilde geliştirilmeli, dijital yansımalar nasıl planlanmalı… 360 derece reklam ajansından kasıt bu.

THE hedef kitlelere değil, hedef bireye reklam yapar. Reklama maruz kalan tüketici, 7 milyar nüfusa sahip dünyada sadece kendisi için reklam yapıldığını hisseder. Zira günümüzde geri dönüşü sağlayan reklamcılık, tüketicinin gelirine değil psikolojisine seslenen reklamcılıktır.

THE bünyesinde birbirinden rahatsız 25 kişilik filozof ruhlu reklamcı çalışır. Rahatsızlıktan kasıt, sürekli daha iyiyi aramak. Keza tarihi irdeleyecek olursak, mutlu filozofa pek rastlanmaz.

Yeri gelmişken: Çalışanların deşarj olması da önemli. Bu sebeple THE, işe alımlarda adayların özel zevklerinin olmasına da büyük önem verir. Olmayanları teşvik eder. Elbette güreşe teşvik edecek değiliz ama… Parfüm takıntısı olanlardan tesbih hastalarına, motosiklet meraklılarından arkeoloji delilerine kadar farklı meraklar, THE’nın eğlenceli ortamından sadece birkaç küçük örnek… Öyle ya… Çalışırken eğlenmek de önemli. If you don’t enjoy writing it, no one will enjoy reading it.

Reklam sürecine gelecek olursak…

THE’da reklam süreci beş aşamadan oluşur:

1- Brief (Devlet Sırrı) Aşaması: Reklamveren, ajans yönetimine gerekli ham bilgileri verir. Öncelikle ham bilgiler eşliğinde pazar araştırması yapılarak stratejik brief yazılır. Ancak bu bilgiler kreatif ekiple paylaşılmaz. Kreatif ekip bir şeyler sezinler ama ajans yönetimi renk vermez.

2- Debrief (Lozan) Aşaması: Yazılan brief reklamverenle paylaşılır. Reklamveren ajansa “Briefi doğru anlamışsınız, bravo,” derse el sıkılışır ve anlaşma sağlanır. Kreatif ekibin halen olandan ve bitenden haberi yoktur. O akşam erken çıkacağını zannederek mutludur, mesuttur.

3- Yaratıcılık (Devrim) Aşaması: Brief, kreatif ekiple paylaşılır. Ekip, Türkiye’deki ve dünyadaki kreatif çalışmaları etüt eder. İlham almak için değil, yapılanı yapmamak için. Ezber bozmak için. Devrim yapmak için. Çünkü THE’nın kreatif ekibi, devrimsel olmayan fikirlerin satışa yansımayacağını bilir. Saatler ve günler süren çalışmalar sonunda bulunan fikrin Sri Lanka’da yapıldığı dahi ortaya çıkarsa, gecenin 03.00’ünde olsa bile çöpe atılır ve yeni fikir bulunur.

4- Uygulama (Tören) Aşaması: Reklamda ne söylemesini gerektiğini bulan THE, bunu nasıl söyleyeceğine de en az kreatif süreç kadar büyük önem verir. Reklam filminin yönetmeninden radyoda kullanılacak müziğe, ilan başlığından dijital mecrada kullanılacak dile kadar tüm süreç, titizlikle ele alınır. Başarılı bir reklamın %50’si fikir, %50’si ise uygulamadır.

5- Ölçüm (Bayram) Aşaması: Yılın belli dönemlerinde, yapılan işler tekrar masaya yatırılarak geri dönüşler analiz edilir. Başarılar, yeni önerilerle birlikte kutlanır. Gerekli görülmesi halinde, değişen dünya koşullarına adapte olmak üzere markanın dilinde revizyonlar yapılır.

Özetle:

THE’da akılla fikir birleştirilir.

Keza işini ciddiye alan bir ajansın görevi de budur.

Aksi halde; atasözünde de belirtildiği gibi:

“Akıl olmayınca neylesin fikir, çalsın Abdurrahman oynasın Bekir.”

Detayları karşılıklı konuşalım…

Sadelik değer ve fırsat yaratır.
Global iş ortağınız

Dijital dergi için mailinizi bırakın.

    İstanbul’un en yaratıcı ve en hızlı profesyonelleri ile tanışmak için bize ulaşın.

    Bizi nerede bulursunuz?

    Üvez sok. 3/2 Arnavutköy / Beşiktaş / İstanbul / Türkiye
    Tel: +90 212 358 63 63
    Mail: theagency@the.com.tr

    Bizi Takip Edin